Felanmälan

Om du upplever att du har något problem i din lägenhet eller i fastigheten så kan du göra en serviceanmälan i formuläret eller via telefon/mejl. Felanmälan tas omhand av oss under kontorstid mellan kl. 10:00 och 16:00.

Exempel på icke-akuta fel

  • Stopp i tvättställ, diskho eller annat mindre avlopp
  • Dropp från kran
  • Enstaka sönderslagen ruta i din lägenhet
  • Mindre el-fel i lägenheten
Inträffar detta ska du felanmäla som vanligt via formuläret eller tel/mejl (kontorstid).

Exempel på akuta fel

  • Totalstopp i avlopp
  • Fara för översvämning
  • Risk för olycksfall eller skadegörelse pga snö, is eller föremål som kan falla ner från fastigheten
  • Mycket störande granne
  • WC stol ur funktion
  • Kyl- frys eller spis helt ur funktion
  • Totalt el- och värmeavbrott (kontrollera först att säkringarna är hela)
  • Krossad glasruta som är risk för personskada eller inbrott.
Inträffar akuta fel efter kontorstid ringer du jourhjälp på 070-991 64 75. Hjälpen är kostnadsfri för hyresgästerna utom i vissa undantagsfall, ett vanligt sådant är låsöppning, som betalas av hyresgästen själv och kostar 1500 kronor. Legitimation krävs.